אלקין: "מי שמעוניין ברפורמה אמיתית צריך ללכת להידברות"

    אסתי פלד 5 Comment on אלקין: "מי שמעוניין ברפורמה אמיתית צריך ללכת להידברות"

    חה"כ זאב אלקין במהדורה המרכזית: "אני גם היום סבור שהמערכת המשפטית זקוקה לרפורמה אבל לא מתקנים משהו עקום ביצירת משהו עקום עוד יותר. יהיו לחצים פוליטיים ויתמנו שופטים בגלל קרבה לחברי מרכז"

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי), שוחחו הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על הרפורמות המשפטיות שמקדם השר לוין. "ברור שיש דרך אמצע. במשך שנים אני מדבר על הצורך ברפורמה משפטית. אני גם היום סבור שהמערכת זקוקה לרפורמה אבל לא מתקנים משהו עקום ביצירת משהו עקום עוד יותר. זה גם לא יחזיק מעמד כי ממשלה אחרת תבטל את כל מה שעשו. מי שמעוניין ברפורמה אמיתית צריך ללכת להידברות וזה לא מה שלוין עושה".

    "למשל הנוסחה המוצעת לוועדה למינוי שופטים היא לא מתונה בכלל", אמר אלקין. "אפשר לחשוב על שינויים בהרכב הוועדה אבל צריך להגיע לאיזון. מה שמקדמים עכשיו זה שהמערכת הפוליטית תמנה את כל השופטים".

    הוא הסביר: "לשר המשפטים יהיו 3 קולות בכיס ועוד שני שרים ושני חברי קואליציה. יהיו לחצים פוליטיים ויתמנו שופטים בגלל קרבה לחברי מרכז. היום צריך להגיע לאיזון בוועדה שאף אחד לא יכול בלי הצד השני".

    "ביטול עילת הסבירות כמהלך גורף גם זה בעיני טעות קשה", הוסיף. 

    על הצעת החוק לשלילת אזרחות ממחבלים: "הצעת החוק שלי אומרת שמחבל שהסכים לקבל משכורת מהרש"פ בזמן מאסרו ניתן לשלול את אזרחותו או תושבות הקבע ולגרש אותו. זה כבר היה יכול לעבור".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      אני שומע מדבריו שהוא מעוניין להיות אפילו סגן חבר כנסת

    2. 4

      אין הבנות עם שמאלנים.

    3. 3

      אין הבנות עם שמאלנים.

    4. 2

      אלקין לך הביתה. היית בליכוד. נהיית שמאלני ? בוש והיכלם לך.

    5. 1

      כנראה שיש לקבוע באופן נחרץ וחד משמעי, שפוליטיקאים, חסרי הבנה לחלוטין בנושאים אלו, לא יתערבו. [מגוחך ממש שאדם כלפיד, שאין לו שום מושג בנושא, כמו שאין לו שום מושג בשום נושא – עובדה שלא שמענו ממנו מעולם ממש שום בקורת ענינית, והוא הדין אדון גנץ שבטפשותו נגרר אחרי לפיד, ולא מרגיש שהוא שורף את כל הגשרים, של אפשריות של חיבור לימין]
      יש טענה אחת שאין עליה שום תשובה, ולא תעזורנה צעקות החמס מכל הצדדים: בסך הכל הכוונה להשוות את מערכת המשפט, לזו המקובלת בכל הדמוקרטיות המערביות! תסבירו, למה בכל העולם אין את הבעיות שאתם מנסים להפחיד אותנו בהם?